Cercle XXI
En els darrers temps el model lingüístic de l’escola catalana ha rebut fortes crítiques i atacs des d’estaments que molts identifiquen com de caire espanyolista. Alguns atacs són judicials, com sabem prou bé. Però altres posen en dubtes l’eficàcia del sistema. Ara bé, si analitzem els resultats acadèmics (que analitzem aquí) i l’acceptació social que obtenen, conclourem que els atacs no es basen en criteris ni pedagògics ni socials.
El contingut d’aquest butlletí és igual que el de l’opuscle resultant d’una jornada sobre el tema, celebrada al Col·legi de Periodistes de Catalunya el 6 de juliol de 2011, i organitzada per la Càtedra Linguamón-UOC i els Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la UOC. Posteriorment, el 27 de juny de 2012, l’opuscle es va presentar a l’Institut d’Estudis Catalans, a Barcelona. També es pot baixar en versió PDF, en català, anglès i castellà, des del web de la Càtedra, http://www.uoc.edu/portal/ca/catedra_multilinguisme/.